Madisa Logo
La carta digital no és substituir el tradicional
Noticia

La carta digital no és substituir el tradicional

28 de julio de 2025

Encara hi ha qui pensa que tenir una carta digital és canviar el paper per un QR. Però no es tracta de substituir, sinó de complementar.

Encara hi ha qui pensa que tenir una carta digital és canviar el paper per un QR. Però no es tracta de substituir, sinó de complementar. Una carta digital ben gestionada no només millora l’experiència del client, sinó que també ajuda a vendre més, agilitza el servei i modernitza la imatge del teu negoci.

Ja sigui que gestionis un restaurant, una cafeteria o un establiment de menjar ràpid, aquí t’expliquem per què hauries d’afegir aquesta eina al teu dia a dia.

💡 1. És més fàcil actualitzar preus i plats

Has de canviar un preu o eliminar un producte que ja no tens disponible? Amb la carta física cal reimprimir o ratllar a mà (el que dona molt mala imatge). Amb la carta digital, ho pots fer al moment des del teu TPV o panell de control. Això et permet ser més àgil i precís, clau en èpoques d’inflació o canvis freqüents de proveïdors.

🔥 2. Pots destacar el que més t’interessa vendre

Tens un plat estrella? Vols donar sortida a un producte amb més marge? La carta digital et permet destacar certs plats, afegir imatges, marcar recomanacions del xef o fins i tot usar icones per assenyalar opcions veganes, sense gluten o de proximitat. Això guia el client i potencia les vendes, cosa que la carta física no sempre permet sense sobrecarregar-la.

🌍 3. Millora l’experiència per a turistes o clients internacionals

La carta digital pot estar disponible en diversos idiomes, sense necessitat de tenir diferents versions impreses. Això millora l’atenció i evita malentesos, sobretot en zones amb alta afluència turística. I el millor: l’experiència continua sent visual i intuïtiva.

🧼 4. Dona una imatge moderna i higiènica

Després de la pandèmia, molts clients valoren poder consultar la carta des del seu propi mòbil. Tot i que ja no sigui obligatori, tenir aquesta opció dona una imatge de professionalitat i cura per l’experiència del client. A més, la pots personalitzar amb el teu logotip, colors de marca i fins i tot incloure vídeos o fotos atractives.

⚡ 5. Agilitza el servei (i això es tradueix en més rotació)

Menys temps explicant què hi ha, menys paper pel mig, més fluïdesa en la presa de decisions. Si a més combines la carta digital amb comanderos o quioscos digitals, el client fins i tot pot demanar des del seu mòbil o taula, reduint esperes i errors.

✅ Carta física o digital?

La resposta correcta no és una o l’altra. Són les dues.

La carta física dona calidesa i proximitat.

La digital ofereix velocitat, versatilitat i màrqueting en temps real.

Quan es combinen bé, el resultat és una millor experiència i un millor control del negoci.

🧠 Vols una carta digital connectada amb el teu TPV?

A Madisa t’oferim solucions que integren la teva carta digital directament amb el teu sistema de gestió, perquè puguis actualitzar preus, afegir plats o gestionar comandes sense esforç.

Si vols més informació, pots escriure’ns a info@madisa.es, contactar amb el teu comercial assignat o trucar a la delegació més propera.

Tambien te puede interesar